Ads Top

Cuak Cikgu Ini Setelah Menerima Kunjungan Dan Surat Dari Peguam

Teng4h kalit uruskan perjalan majlis hari guru hari ni, tiba- tiba Pk Pentadbiran En Hazlan dat4ng berjumpa aku dengan muka serius,

“Fadli. Ada peguam datang nak jump4 awak. Dari pagi lagi dia tunggu, dan ni dia dah tak boleh tunggu. Katanya nak sampaikan surat mahkamah urgent.”

Serentak itu jantung berdegup kencang. Dal4m kepala mencongak siapa pula y4ng menyaman aku. Apa pula kesalahan y4ng aku buat.

Terus aku menuju ke pent4s melihat seorang wanita y4ng berpakai seakan peguam dengan muka serius memegang satu sampul surat.

“Saya peguam. Dan saya ini sampaikan surat saman ini,” katanya di depan guru besar dan semua pentadbir aku.

“Li, kau buat apa pula ni?” soal Pk Hem aku, En Shafit Ishak.

“Entah la bang. Saya pun tak tahu apa salah say4,” balasku dengan debaran didada.

Puan Guru Besar, Bonda Hazimah Hassan merenung aku dengan wajah y4ng sangat risau.

Aku merasa sangat bersalah. Apa pada h4ri sambutan hari guru kali ini aku memalukan semua pentadbir, rakan-rakan guru dan sekolah?

Dalam hati timbul juga r4sa marah. Kenapa perlu datang memalukan aku dan pihak sekolah pada hari sambutan hari guru begini? Kenapa tid4k serahkan sahaja surat mahkamah itu selepas selesai semua sambutan dan semua orang bersurai?

Aku mengambil surat d4n terus ke pejabat untuk membuka dan mengetahui apa tindakan y4ng bakal aku hadapi.

“Cikgu Fadli. Buka di sini. Buk4 sekarang,” arah peguam tersebut.

Guru besar menganggukkan kep4la dengan wajah y4ng risau. Seolah dia pun ingin sangat tahu apa kesalahan aku.

Saat ini, berat betul tangan nak membuk4 sampul itu. Saat itu, aku rasa aku dah menconteng arang kepada semua pentadbir y4ng selama ini menyokong aku.

Air muka aku berubah dengan penuh ras4 bersalah. Kenapa semua ini datang pada hari ini? Pada hari sepatutnya aku bergembira menerima hadiah dan berseronok dengan rakan-rakan sekerja? Kenapa hari ini?

Perlahan aku membuka sampul itu d4n membaca,

TAHNIAH! Anda merupakan pemenang Guru Inspirasi McDonald’s 2019.

Terkebil-kebil aku melihat sur4t itu. Wajah pegu4m dan pentadbir y4ng tadi serius dan penuh kerisauan berubah menjadi ceria.

Tampil dari belakang pentas staff McDonald’s membawa ‘mock cheque’, trofi dan sijil penghargaan.

Allahu. Hampir tumpah air mata aku. Tidak dapat aku gambarkan perasaan gembira bercampur terharu pagi tadi.

Antara ribuan guru y4ng dicalonkan untuk Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s 2019, aku merupakan salah seorang pemenang tahun ini.

Allahu… Syukur tak terkata.

Terima kasih kepada semua y4ng mencalonkan, y4ng menyokong dan y4ng terus menerus memberi semangat kepada aku.

Trofi ini satu penghargaan y4ng amat bermakna bagi aku.

Sungguh aku terharu dan gembira bila semua kerja buat aku, perkongsian ilmiah aku di Facebook dan kesibukan aku menziarahi keluarga demi keluarga ini rakan-rakan semua sangat hargai.

Anugerah ini satu penghormatan tertinggi buat aku sebagai seorang guru kecil y4ng tiada apa ini.

Terima kasih semua.Terima kasih dari hati.

#AnugerahGuruInspirasiMcDonalds#AnugerahGuruInspirasi#HariGuruMcD#TerimaKasihCikgu#MFS

komen netizn

Alhamdulillah,Tahniah Cikgu,hrp²dgn penghargaan ini,cikgu akn jd lbih kuat dn brsemangat utk membantu pd insan²yg memerlukan seseorang seperti Cikgu

Alhamdulillah.. Tahniah cikgu.. Mula2 berdebar jugak nk baca smpi habis.. Akhirnya.. Heppy ending.. Memg cikgu org yg selayaknya mendapat anugerah ni.. Semoga terus success ye cikgu.. Aamiin..

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Kucing Hitam untuk dapatkan lebih banyak cerita menarik dari kami.

– Terima kasih Tuhan! – sumber FB mohd fadli salleh via media terheboh

Kredit:OtakBulu




No comments:

Powered by Blogger.