Ads Top

(Video)Tak Sampai Seminggu Peluk Islam, Mak Daud Kim Mintanya Kembali Ke Agama Asal

Baru-baru ini, tular di media sosial tentang seorang YouTuber dari Korea Selatan yang terbuka hatinya untuk memeluk islam. Perjalanannya sebelum dan selepas dia memeluk islam telah dikongsikannya dalam channel YouTube miliknya.

Jay Kim atau nama Islamnya Daud Kim mendapat hidayah untuk memeluk agama islam setelah hampir setahun mempelajari serta mengkajinya sendiri.

View this post on Instagram

بسم الله الرحمن الرحيم . Assalamualaikum Since I became interested in Islam, many things in my life have changed. Actually I am not fully prepared, but I will try to be a good Muslim step by step. Although I have previously sinned a lot, I want to repent my sins and stand in front of Allah. . Although I am not a born-Muslim, I know that Allah is always with me. Thanks to Him to give me the Signal and help me to recognize it.. Thanks to Him to show me the right path. . There is no God but Allah and Muhammad is His messenger. لا إله إلا الله محمد رسول الله

A post shared by Daud Kim (@jaehan9192) on

Dia yang menganut serta dibesarkan dalam keluarga yang beragama Kristian Katolik itu mengambil keputusan untuk kembali pulang ke rumahnya bagi memberitahu kepada ibunya tentang penghijrahan yang dibuatnya baru-baru ini.

View this post on Instagram

[93:7] And he found you lost and guided [you]

A post shared by Daud Kim (@jaehan9192) on

Perbualan diantara dia dan ibunya itu telah dirakam dan diterbitkan di dalam YouTube Channel miliknya.

Pada mulanya, ibunya itu dilihat terkejut serta tidak bersetuju dengannya dan memarahinya.

“Kenapa awak tak beritahu benda yang penting ini pada saya terlebih dahulu? Kenapa awak buat keputusan ini seorang diri? Adakah awak sudah gila? Bolehkah awak menukar agama kembali?”, antara reaksi ibunya ketika mengetahui bahawa anaknya itu telah berhijrah kepada islam.

Namun lama kelamaan apabila hati ibunya itu sudah ‘sejuk’ sedikit, dia terpaksa akur akan keputusan yang telah dibuat oleh anaknya itu.

“Saya sangat marah pada awak, sebab itulah saya menjerit pada awak, saya minta maaf”, kata emaknya.

Video pengakuan yang dibuat oleh Daud Kim dengan emaknya itu telah mendapat lebih sejuta tontonan dalam masa hanya 5 hari sahaja dia berkongsikannya.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai perbualan mereka itu, ikuti video yang telah dikongsikannya seperti berikut:

Sumber: Daud Kim




No comments:

Powered by Blogger.