Ads Top

Demi Lovato Mohon Maaf Tak Peka Posting Puji ‘Negara’ Israel

Penyanyi Demi Lovato memohon maaf berikutan muat naiknya di laman Instagram yang memuji ‘negara’ Israel, baru-baru ini.

Menerusi catatannya itu, Demi mengucapkan terima kasih Israel di atas keindahan negara tersebut sehingga menerima kecaman hebat daripada netizen mengkritiknya seorang yang tidak sensitif dan peka dengan konflik yang melanda Israel dan Palestin.

 

View this post on Instagram

 

I am an American singer. I was raised Christian and have Jewish ancestors. When I was offered an amazing opportunity to visit the places I’d read about in the Bible growing up, I said yes. There is something absolutely magical about Israel. I’ve never felt such a sense of spirituality or connection to God…something I’ve been missing for a few years now. Spirituality is so important to me…to be baptized in the Jordan river – the same place Jesus was baptized – I’ve never felt more renewed in my life. This trip has been so important for my well-being, my heart, and my soul. I’m grateful for the memories made and the opportunity to be able to fill the God-sized hole in my heart. Thank you for having me, Israel 💗

A post shared by Demi Lovato (@ddlovato) on

Menyedari dirinya teruk dihentam, Demi mengambil keputusan menutup ruangan komen Instagram agar enggan memanaskan lagi isu tersebut selain menjelaskan perkara sebenar di sebalik posting-nya itu.

“Saya benar-benar rasa kecewa. Saya menerima kunjungan secara percuma ke Israel dan sebagai pertukaran saya perlu muat naik beberapa post di Instagram. Saya tidak tahu yang kunjungan saya ke sana adalah satu kesalahan atau menyinggung perasaan mana-mana pihak.

“Saya mohon maaf sekiranya saya ada mengguris hati mana-mana pihak, yang memang jelas ia bukanlah satu perkara yang disengajakan oleh saya,” kata Demi.

Menurut penyanyi lagu This Is Me itu, kunjungannya itu adalah di atas sebab percutian spiritual semata-mata bukan untuk mempolitikkan keadaan semasa.

Kerajaan Israel dikutuk kebanyakan negara di seluruh dunia kerana menindas penduduk Palestin dengan peperangan sehingga mereka berjaya membentuk ‘negara’ di atas tanah Palestin. – KopiPlanet.com

The post Demi Lovato Mohon Maaf Tak Peka Posting Puji ‘Negara’ Israel appeared first on KopiPlanet.com.




No comments:

Powered by Blogger.