Ads Top

Lagi Beberapa Jam Jer Nak Pulang Ke Malaysia Dari UK Polis Secara Tiba Tiba Dtg Rumah Rampas Bayi 4 Bulan Ini Sebab

Hati ibu mana yang tak gundah gulana apabila anak dibawa orang dan tidak mendengar sebarang khabar berita.

Perancangan sebuah keluarga dari UK yang bakal pulang ke tanah air beberapa hari lepas terbantut apabila polis di sana tiba-tiba menyerbu rumahnya beberapa jam sebelum berlepas.

Bukan itu sahaja, difahamkan anak-anak mereka juga telah ‘dirampas’ oleh pihak berkuasa, lebih menyedihkan lagi anak keduanya baru sahaja berumur 4 bulan!

Tuduh balik Malaysia nanti nak sunatkan Yusairah

Ya! Itulah sebabnya anak mereka dirampas! Dah lah anak kepada adik Wan Sarah Wan Said ini sedang iniu menghidapi eczema, hampir 24 jam berlalu status anaknya masih belum diketahui.

Malah difahamkan, telefon bimbit adiknya itu kini sudah dirampas dengan alasan untuk tujuan penyiasatan, dan sukar mereka untuk hubungi ahli keluarga tersebut.

Masih tak dpt anak-anak dia lagi

 

“Sorry before ni tak boleh tekan button share. Sara baru betulkan. Terima kasih yg sudi nak share, doakan kami, bagi contact numbers yg boleh tolong and mcm2 lagi. Ramai yg Whatsapp/DM Sara, maaf kerja malam. Tak dpt nak reply satu2. Apa yg kami tau skrg nabilah masih tak dpt anak2 dia lagi. Skrg makin susah nak contact dia sbb polis dah ambil handphone dia & suami for their investigations. Harap2 cepat la pulangkan semua tu. Dah la satu2 ambil nya pun..
Kami yang kat sini masih terus usaha mana yang boleh. Selebihnya kita semua doa ye.”

Untuk pengetahuan sunatkan anak perempuan di UK merupakan satu perbuatan ille ga l, ia dianggap sebagai satu penderaan buat anak-anak. Dalam perkongisan sebelum ini, telah di jelaskan bahawa cara menyunatkan anak perempuan di Malaysia ini berlainan dari negara lain, ia langsung tidak menzalimi anak.

Pun begitu, lain pula dengan persepsi negara jiran, mereka mungkin tak faham gris panduan berlandaskan cara agama islam. Itu sebablah undang-undang telah mengharamkan aktiviti sunat ini di negara mereka.

Mungkin itu sebab lah mereka ini dianggap menzalimi anak kerana mereka berpijak di negara yang telah mengharamkan perbuatan tersebut.

Tiada apa yang mampu beri melainkan doa mereka. Rata-rata menzahirkan rasa simpati atas nasib yang menimpa pada keluarga ini.

Hmm, jadi sama-samalah kita doakan agar segala urusan keluarga ini untuk pulang ke tanah air dipermudahkan.

Sumber Artikel: lobakmerah via mediabintang




No comments:

Powered by Blogger.