Ads Top

Kat Roshan Jalin Kerjasama Dengan Komposer Asal Timor Leste Untuk Single Ku Percaya

Penyanyi dan pencipta lagu yang sedang mencipta nama, Kat Roshan, memperkenalkan single terbaharunya yang bertajuk “Ku Percaya.

Ia merupakan sebuah pengembaraan jujur berkisah cinta tak berbalas yang diceritakan melalui sudut pandang seorang gadis yang percaya bahawa dia telah menemui cinta sejatinya, namun akhirnya pudar begitu sahaja.

Lagu ini mencungkil emosi pahit-manis dari hubungan yang, meskipun indah dan lancar, akhirnya berakhir, meninggalkan rasa harapan palsu dan penyesalan.

Ku Percaya” mencerminkan kebahagiaan sementara dan perpisahan yang tak direlai antara dua jiwa yang ditakdirkan bertemu namun tidak dapat bersama. Liriknya menangkap inti dari pengalaman cinta yang mendalam yang ternyata menjadi kekecewaan, namun menjadi pelajaran berharga dalam perjalanan hidup.

“Lagu ini tentang menjelajahi kesulitan cinta dan hubungan,” jelas Kat. “Ia berbicara tentang pengalaman universal menghadapi cinta besar yang tidak bertahan, dan pentingnya belajar dari pengalaman ini daripada terperangkap dalam penyesalan,” ujarnya.

Video lirik untuk “Ku Percaya,” menampilkan Kat dalam penggambaran yang mengharukan tentang seorang watak yang hilang dalam kekeliruan antara kenyataan dan ilusi setelah kehilangan cinta.

Meskipun temanya melankolia, lagu ini tetap mempertahankan tempo yang ceria, menggambarkan perjuangan watak utama untuk menghadapi kenyataan.

Bekerjasama sekali lagi dengan komposer terkemuka Chossy Pratama, yang datang dari Timor Leste untuk bergabung dalam projek ini, Kat menyingkap pengalaman berharga bekerja sama.

“Muzik Chossy Pratama selalu mempunyai makna yang dalam bagi saya,” katanya. “Pemahamannya terhadap visi saya sebagai seorang seniman dan keterbukaannya untuk berkolaborasi telah menjadi kunci dalam pembentukan lagu ini.”

“Saya berharap ‘Ku Percaya‘ dapat meresap di hati pendengar saya di Malaysia dan Indonesia,” ungkap Kat mengenai aspirasinya terhadap lagu ini. “Saya ingin berhubung dengan pendengar pada tahap yang lebih dalam dan terus berkembang sebagai seorang seniman, mengeksplorasi tema-tema yang peribadi dan universal.”

Ku Percaya” boleh didengari di semua digital platform seperti Spotify, Apple Music, dan YouTube Music pada 16 Julai lalu, lirik video juga telah ditayangkan secara eksklusif di saluran YouTube rasmi Universal Music Malaysia. – KopiPlanet.com

The post Kat Roshan Jalin Kerjasama Dengan Komposer Asal Timor Leste Untuk Single Ku Percaya appeared first on KopiPlanet.com.




No comments:

Powered by Blogger.