Ads Top

Ibu Bapa Tampil Dedahkan Kisah Sebenar Insiden Kanak Kanak Jatuhkan Barang

Sem4lam tvlar beberapa k3ping gambar di m3dia s0sial mengenai insiden menjatvhkan barang di sebuah pasaraya .Gambar vir4l tersebut memaparkan seorang wanita berbaju merah (dikatakan sebagai pekerja) serta botol-botol pewarna kukv (nail polish) dan contact lens yang pecah berselerakkan di lantai. Kejadian itu mengvndang krit1kan dari netizen tentang sikap ibu bapa yang tidak mengawasi tindak tand k anak -anak ketika membeli b3lah.

Gambar : Yenbnz

Disamping itu, ada sekeping gambar lagi yang menunjukkan se0rang wanita (dipercayai sebagai tuan kedai) sedang membuat kira -kira menggunakan kalkulator.

Gambar : Yenbnz

Jangan Menuduh Jika Tidak Tahu Situasi Sebenar
Terpanggil untuk mengetahui cerita sebenar, pihak Siakap Keli telah menghubungi sendiri kedua ibu bapa kanak-kanak berkenaan. Menurut Mageline Mgt Sibu yang merupakan ibu kepada kanak-kanak itu menjelaskan bahawa kejadian itu berlaku secara tidak sengaja.

Kisah sebenar nya, anak beliau yang berusia 9 tahun itu cuba untuk mengambil headband yang bergantung di tepi rak tersebut. Semasa cuba untuk mencapai headband tersebut, baju anaknya itu tersangkut pada besi pengantuk berkenaan. Lalvan di antara rak dan tempat pengantung itu ag4k sempit, ia menyebabkan badan anaknya terkena barang-barang di rak bersebelahan.


Terkilan Dengan Tuduhan Melulu Masyarat
Mageline dan suaminya Martin Saba Chan berasa terasa sedikit terkilan dengan sikap sesetengah netizen yang menuduh dan memberi kata negatif kepada anaknya mahupun mereka suami isteri. Mageline turut menyatakan bahawa dia sendiri ada di tempat itu sewaktu kejadian tersebut terjadi. Anaknya bukan sengaja melakukan perkara tersebut.

Apabila suaminya (Martin) datang ke tempat berkenaan, Martin meminta untuk melihat rakaman semula di CCTV kedai terbabit. Namun tuan kedai menyatakan bahawa CCTV berkenaan tidak berfungsi. Malah menurut Mageline, rak tersebut tidak beroda sememangnya sudah senget sebelah.

Martin berkata :

” Yang aku hairan kenapa nak v1ral hal macam ni sampai kutuk saya dan anak saya. Suatu hari nanti benda macam ni jadi kat engkau orang baru tau. Tak tahu cerita sebenar terus nak sump4h seranah.”

Beliau turut menjelaskan bahawa pihak kedai telah meminta ganti rugi sebanyak RM 600.00 namun mereka berdua telah menjelaskan separvh daripadanya iaitu RM 320.00. Di akhir perbualan, mereka meminta kejadian ini dijadikan pengajaran kepada orang ramai supaya tidak cepat melatah dan membuat persepsi sendiri sebelum mengetahui perkara sebenar.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .Jom Like Page Kami Juga Di Facebook otak buluuntuk dapatkan lebih banyak cerita menarik dari kami.

Gambar : Martin Saba Chan
Sumber : Mageline Mgt Sibu & Martin Saba Chan via siakap keli via citermalaya via menujukebenaran

Kredit:OtakBulu




No comments:

Powered by Blogger.