Ads Top

Kembara Sufi Pelancongan Patuh Syariah, Tawar Pelbagai Lokasi Menarik

Mula beroperasi sejak Disember 2013, agensi pelancongan Kembara Sufi Travel & Tours Sdn. Bhd. kini semakin mendapat perhatian lebih-lebih lagi daripada kalangan masyarakat Islam.

Ini kerana menurut Ketua Pegawai Eksekutifnya, Muhammad Fadzil Hidzir, Kembara Sufi menerapkan pelancongan patuh syariah seperti yang dituntut dalam agama.

“Alhamdulillah sejak kami memulakan operasi hampir enam tahun lalu, lebih 15,000 pelancong telah kami bawa menggembara ke tempat-tempat pelancongan menarik di seluruh dunia.

“Kami dikenali sebagai agensi pelancongan ‘halal tour’ yang mana kami sangat menjaga aspek pemakanan halal serta menjaga solat, ia ibarat pelancongan patuh syariah dengan kami.

“Selain daripada berjalan dan melancong, kami juga sentiasa memberikan pelbagai informasi dan pendedahan kepada pelanggan mengenai tempat-tempat yang kami kunjungi,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Muhammad Fadzil ditemui pada majlis rumah terbuka Kembara Sufi yang diadakan di Shah Alam, baru-baru ini.

Untuk tahun ini, Kembara Sufi akan lebih memberikan fokus kepada pakej pelancongan di Balkan yang kini semakin mendapat perhatian daripada rakyat Malaysia.

Menurut Muhammad Fadzil, pihak mereka sentiasa menambah baik lokasi pelancongan terbaik bagi memberikan sepenuh kepuasan kepada pelanggan.

“Kebiasaannya agensi kami yang akan mulakan dahulu sesuatu lokasi itu, barulah selepas itu syarikat lain pula yang mengikut destinasi tersebut.

“Macam Balkan, setakat ini kami sudah membawa lebih daripada 3,000 pelanggan sejak dari tahun lepas.

“Selain Balkan, Kembara Sufi turut giat memasarkan pelancongan ke satu daerah di Vietnam iaitu Nha Trang-Dalat yang diberi jolokan Amsterdam Asia. Di sana pun ada bunga tulip dan cuacanya yang sejuk sama seperti di negara empat musim,” katanya lagi.

Kembara ke Balkan selama 13 hari 10 malam bermula daripada harga RM6,599 seorang manakala ke Nha Trang-Dalat (RM1,999/ lima hari empat malam). – KopiPlanet.com

The post Kembara Sufi Pelancongan Patuh Syariah, Tawar Pelbagai Lokasi Menarik appeared first on KopiPlanet.com.




No comments:

Powered by Blogger.